Kenali mereka

Saturday, February 4, 2012

Kecoh! Jelmaan Makhluk Paranormal Menonjolkan diri di Janda Baik?

Kecoh! Jelmaan Makhluk Paranormal Menonjolkan diri di Janda Baik?

Semalam malam sekitar 11.3o malam seorang pekerja ladang dari Madura,Indonesia datang ketempat aku mengadu yang beliau dan isterinya ternampak jelmaan Makhluk Paranormal di sebuah resort yang popular di Janda Baik!



Aku - Berapa kali kamu ternampak?

Pekerja - Saya sudah dua kali dan isteri sudah beberapa kali.

Aku - Sekitar jam berapa?

Pekerja - Sekitar jam 2 dan 3 pagi?

Aku - Rupanya bagaimana?

Pekerja - Rambut panjang lurus kebelakang (sambil menunjukkan lebih kurang 8 inci dari paras pinggang.

Aku - Warna pakaian?

Pekerja - Putih

Aku - Wajahnya?

Pekerja - Tidak nampak

Aku - Sudah berapa lama peristiwa ini?

Pekerja - Sekitar 2 atau 3 minggu

Aku - Apa lagi peristiwa kamu dan isteri alami?

Pekerja - Saya dengar bunyi air sebelah tandas kamar.

Aku - Apa yang kamu nampak?

Pekerja - Saya nampak hantu itu menuju kebilik air!

Aku - Isteri kamu bagaimana?

Pekerja - Dia nampak hantu itu menuju ke dapur.

Bila aku desak beberapa soalan dia kelihatan gusar

Aku - Kawan-kawan kamu yang lain bagaimana?

Pekerja - Belum cerita lagi...(wajah berubah secara tiba-tiba). Saya rasa hantu itu tiada lagi...

Mungkin dia takut aku khabarkan cerita ini pada majikannya (kawan baik aku) atau pelbagai kemungkinan kerana dia datang sini untuk mencari rezeki.

Untuk meredakan suasana ketika itu aku maklumkan padanya

"Makhluk Paranormal bukan hendak menakutkan kita tapi sekadar memaklumkan kehadirannya saja"

"Dan aku berlindung pada Engkau, wahai Pemeliharaku, daripada mereka hadir padaku."
Surah AL-MUKMINUN (Orang-Orang Mukmin) ayat 98)



Sorilah bro..Aku dah tutup kedai daa... (Pengakuan persaraan). Kajian terakhir aku di Penjara Pudu bersama saluran History Channel.

Syaitan Dari Golongan Jin Dan Manusia

No comments: